Juozapavičiaus pr. 77 (III aukštas), Kaunas. Tel. 8-37-340027 arba 8-679 31930. I – V 09.00 – 17.00 val. Fax: 8 - 37 - 340027, El. p.: kriziucentras@kamkc.lt

EMOCINĖ IR PSICHOLOGINĖ TRAUMA PO SMURTO

2012-06-11

Norint atsigauti nuo patirtos emocinės ir psichologinės traumos patirtos smurto atveju reikia nemažai laiko. Duokite jau pakankamai laiko traumos pasėkmėms užgydyti ir paliūdėti dėl susiklosčiusių aplinkybių, neskubinkite pamiršti at tuo labiau paneigti patirtų žaizdų. Leiskite išgyventi visas mintis ir kilusius jausmus kokie jie bebūtų neteisiant ir nekaltinant savęs. Kaip padėti sau patirtos traumos atveju strategijos:

1. Neįzoliuokite savęs:
• Patirtos traumos aplinkybėmis jums gali kilti noras pasitraukti ir užsidaryti nuo aplinkos – tokia izoliacija tik pablogina situacija. Stenkitės išlaikyti turėtus draugus, atgaminti santykius su žmonėmis, su kuriais jaustumėtės saugūs ir išklausyti, venkite pasilikti per ilgai viena – tai padės užgyti jūsų žaizdoms.
• Prašykite pagalbos ir palaikymo, svarbu kalbėti apie savo jausmus ir prašyti pagalbos artimųjų, draugų ir specialistų.
• Dalyvaukite socialiniame gyvenime net jei nesinori niekur eiti ir nieko daryti.
• Prisijunkite prie smurtą išgyvenusių moterų palaikymo grupės, nes buvimas su kitais, kurie išgyveno tą patį padės perimti kitų patirtį kaip išgyventi šį sunkų periodą.
• Tapkite savanore – tai puikus būdas nugalėti bejėgiškumą, kuris apima išgyvenant tokią traumą. Pagalba kitiems suteikia jėgų, pakelia pasitikėjimą savimi, atgaivina bendruomeniškumo jausmą.

2. Gyvenkite normalų gyvenimą
• Likite prie įprastos gyvenimo rutinos: miego, darbo, valgio ir būtinai palikite laiko fiziniam aktyvumui, atsipalaidavimo pratimams ir socializacijai.
• Susmulkinkite didelius darbus į smulkesnes ir konkretesnes užduotis ir pasimėgaukite bei pasidžiaukite įvykdytais pasiekimais.
• Raskite veiklas, kurios padeda jums pasijusti geriau ir teigiamai užima jūsų mintis (skaitymas, sportas, valgio gaminimas, kursų lankymas, žaidimai su vaikais ar augintiniais ir t.t. )
• Leiskite sau jausti tai ką jaučiate, nenuneikite, neužgniaužkite ir nesijauskite kalta dėl jų, priimkite tuos jausmus natūraliai -  tai svarbus traumos išgyvenimo būdas.

3. Rūpinkitės savo sveikata
• Gera savijauta ir sveikata pagerina gebėjimą įveikti stresą ir traumos pasekmes.
• Išsimiegokite, nors potrauminis sindromas gali sutrikdyti jūsų miegą, stenkitės pamigoti, nes nuovargis tik dar labiau apsunkins išgyvenamus jaumus. Stenkitės grįžti į miego rėžimą ir miegokite po 7-9 val. kiekvieną naktį.
• Venkite alkoholio ir narkotikų -  tai tik apsunkins traumos padarinius.
• Reguliariai sportuokite – tai pagerina serotino, endorfino ir kitų cheminių medžiagų, kurios pagerina savijautą ir pakelia nuotaiką gamybą mūsų organizme.
• Valgykite sveiką ir subalansuotą maistą -  tai padės jums palaikyti energiją ir gerą nuotaiką
• Mažinkite stresą – laikas poilsiui ir relaksacijai (joga, meditacija, kvėpavimo pratimaiit kt. ) padės atgauti emocines ir fizines jėgas.

« Atgal